2015. február 24., kedd

zellerszár krémleves.

Főzök. Nem jellemző, de így hozta a sors. Ami azt illeti, itt volt már az ideje. Persze, mint mindenki, csak olyat, amit meg is ennék. Ez azt jelenti, hogy nem kell húst és zsírban/olajban tocsogó ételeket készítenem. Hurrá! 
Ma úgy döntöttem, hogy lefényképezem (bár ételfotózásban még van hova fejlődnöm…), és meg is osztom veletek a főztöm. Receptestül!


Zellerszár krémleves


Hozzávalók:

- zellerszár
- 1 teáskanál köménymag
- 2 szem krumpli
- 5 dkg vaj vagy kókuszolaj
- 1 zöldségleves kocka
- esetleg só

Elkészítése:

- A zellerszárat apróra vágjuk, a zöldjét félretesszük. A krumplit felkockázzuk.
- Kevés vajon vagy kókuszolajon megpirítjuk a köményt, majd rádobjuk a zellert és pár percig dinszteljük.
- Hozzáadjuk a krumplit, és felöntjük annyi vízzel, hogy ujjnyira ellepje.
- Miután megpuhult kézi mixerrel krémesre turmixoljuk.

Annyit csaltam, hogy az elején egy kis fokhagymát is adtam hozzá. Nem rontotta el ;) Tálalásnál megszórhatod a zeller zöldjével vagy sajttal. Én lenmaggal szórtam meg és krutonokkal fogyasztottam el. Fincsi volt!


Recept innen: antalvali

1 megjegyzés: